Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Many daily listeners

Publicerat fredag 10 augusti 2007 kl 14.11
P1 broadcasts from the annual book fair. Credit: Johan Ljungström

On an average day, almost half of the Swedish population listen to Swedish Radio programmes (daily reach) and almost 75% during a week (weekly reach).

Time spent listening is high and the market share for SR (share of listening time) is more than 65%. People devote more time to Swedish Radio than to any other media company.

Those aged 35 and older listen more frequently to SR than those under 35. Although SR also has a strong position among those under 35, commercial radio has a bigger reach in younger age groups.

With almost one million unique visitors a week, sverigesradio.se is one of Sweden’s most important media sites. Approximately 10% listen online to Swedish Radio programmes during an average week.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".