Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Vi ger dig sammanfattning av dagens händelse och pratar upp kvällens allvar och nöjen.

Dyslexidiagnos innebär inte alltid rätt stödinsatser

Publicerat torsdag 7 januari 2010 kl 14.01
Vilka stödinsatser får egentligen barn med skolsvårigheter? Foto: SVT Arkiv

Är inkluderingsidealet ute, och är vi istället påväg tillbaka till hur skolan såg ut på 60-talet med OBS-klasser bland annat?

Det diskuteras med veckans Vetenskapsgäst, Joakim Isaksson, som doktorerat vid institutionen för Socialt arbete om normalitet och avvikelser samt skolans insatser för barn med särskilda behov.

Han intervjuas av Rolf Sundström.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".