Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Vi ger dig sammanfattning av dagens händelse och pratar upp kvällens allvar och nöjen.

Slipp dålig service i butiker och kundtjänst

Publicerat måndag 8 februari 2010 kl 09.20

Kundvagnen och Kvittot  handlar den 4 februari om att få dålig service. Hur kan man som konsument göra då? Det kan ju hända att vi som handlar upplever att de som jobbar i en butik är otrevliga eller nonchalanta. Hur kommer man vidare och blir nöjd?

Ylva Maria Pavval berättar om sitt köp av ny mobiltelefon i höstas.

Dålig service är ju också, som i hennes fall, att säljarna visserligen är trevliga, men det blir aldrig rätt - dagar och veckor går, men det händer liksom inget. Reporter Pia Sjögren.

Karin Lindmark, konsumentvägledare Skellefteå och Hans G Larsson, informationsansvarig på Telia Kundrelationer berättar om hur man ska ete sig för att få rätt och bra service, intervjuade av Helena Forsgren.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".