Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor.

Telia sålde sju abonnemang till 75-åring

Publicerat onsdag 6 april 2016 kl 09.37
Fortsatta konsumentproblem med telekombranschen
(17 min)
mobilabonnemang
Hur många mobiltelefoner och abonnemang behöver en person? Foto: Janerik Henriksson / TT Foto: JANERIK HENRIKSSON / TT

Flera gånger under de senaste åren har vi på Plånboken berättat om konsumenter som känner sig lurade av telekombranschen. Inte minst äldre personer. Nu träffar vi Robert Erikssons pappa Leif, som 75 år gammal sitter med sju olika abonnemang hos Telia. Och just den här typen av problem ligger stadigt i topp hos konsumentverket och konsumentvägledare. Men trots att branschens företrädare hela tiden lovar bot och bättring händer ingenting. Kajsa Frisell från IT- och telekomföretagen och Hans Carlsson, chef för Telias återförsäljare, kommer till studion.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".