Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor.

Ingen reklam tack!

Publicerat onsdag 27 april 2016 kl 09.11
Svårare än man tror
(6:53 min)
Kristofer Hedmans brevlåda
Är skyltar som avvisar reklam tillräckligt för att reklamen och gratistidningarna helt ska sluta dimpa ner i brevlådan? Foto: Foto: Erik Laquist/Sveriges Radio

Så står det på många lägenhetsdörrar och brevlådor runtom i Sverige. Men ändå dimper det ner gratistidningar, reklam från bilverkstaden och glossiga magasin som i själva verket är rena reklambilagor i brevlådan. Vad beror det på? Och vad ska den som vill slippa pappersreklamen helt och hållet göra? Plånboken reder ut hur en lyckosam pappersreklamutrensning går till.

 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".