Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor.

Reklamen har ändrat skepnad

Publicerat onsdag 5 oktober 2016 kl 11.26
Marknaden har förändrats
Trave med pappersreklam. Foto Lars Pehrson/Svd/Scanpix

Den reklamkampanj som var framgångsrik förr funkar inget vidare idag. Företagen har tagit till helt nya marknadsföringsknep och det är inte alltid så lätta för oss konsumenter att genomskåda. Till exempel är vi ofta själva med och hjälper till att ge goodwill åt ett varumärke eller sprida reklambudskap utan att tänka på det. Oskar Broberg, docent i ekonomisk historia har skrivit en bok om svensk reklam och hur den har utvecklats sedan mitten av 70-talet. 

Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".