Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Vad händer med radion?

Publicerat fredag 18 maj 2007 kl 09.15
1 av 2
Peter Örn har varit vd för Sveriges Radio i tre och ett halvt år.
Kerstin Brunnberg
2 av 2
Kerstin Brunnberg

P1 lördag 19/5 kl 11.03, repris måndag 20.03

Krisstämpeln vägrar släppa från Sveriges Radio. I samband med att den hårt kritiserade Peter Örn avgick som VD i början av veckan tog debatten om ekonomin, organisationen och tablåförändringarna ny fart. På presskonferensen när Örn meddelade sin avgång krävde kritiska anställda att även styrelsen och resten av ledningen skulle avgå.
Vad handlar egentligen krisen om? Och vad kan kritikerna vänta sig av den nya VD:n, Kerstin Brunnberg? Medierna har dessutom talat med samtliga chefer för de lokala kanalerna över hela landet. Där har man en delvis annan syn på problemen på radion.

Det är vår och därmed giftastider. Inte sedan 1969 har så många bröllop ägt rum. Bröllopen blir dessutom alltmer påkostade. Några som har ett finger med i det spelet är den växande skaran bröllopstidningar, och de många annonsörer som ser den lukrativa bröllopsbranschen som en guldgruva.
Vi har dykt ner i bröllopspressen och träffat en av expertskribenterna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".