Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Sverige får Reklamombudsman

Publicerat fredag 15 augusti 2008 kl 12.30

Sverige får sin första Reklamombudsman (Reko), som ersätter Näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam och Marknadsetiska rådet. Det blev Elisabeth Trotzig - som nu är VD på Institutet för reklam och mediestatistik och har en lång erfarenhet som analytiker av reklambranschen. Hon ska från och med 1 november hålla ögonen på branschen och slå till mot reklam som av olika skäl betraktas som oacceptabel.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".