Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Billigare reklamradio - men ingen ny kanal

Publicerat fredag 5 september 2008 kl 16.11

Det blir inget förslag om en rikstäckande reklamradiostation. Däremot föreslår utredningen om kommersiell radio att koncessionsavgifterna för de lokala reklamradiostationerna ska sänkas. Det rapporterar Ekoredaktionen. Utredningens förslag blir offentligt i november.

Orsaken till att tanken på en rikstäckande kanal stoppas är dom tekniska svårigheter att få plats med kanalen som Medierna tidigare rapporterat om. Utredningen utesluter dock enligt Ekot inte att en rikstäckande kommersiell kanal är möjlig när sändningarna i framtiden digitaliserats.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".