Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Annonseringen i dagspress rasar

Publicerat fredag 20 mars 2009 kl 13.48

Medienyheter 2009-03-20

Annonseringen i dagspressen faller fritt. Med två undantag har alla de stora tidningarna tvåsiffriga annonstapp i procent för januari och februari jämfört med året innan. Värst drabbat är Dagens industri, vars annonsingång enligt Sifos reklammätningar sjunkit med 30 procent. Chefredaktör Gunilla Herlitz säger att tidningen aldrig sett en så kraftig nedgång. Bara Aftonbladet ökar i Sifos mätning, med tre procent. Göteborgsposten klarar sig också hyfsat, med en minskning på i sammanhanget låga fyra procent. Siffrorna tar inte hänsyn till rabatter.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".