Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Aftonbladet missade annonsmärkning

Publicerat fredag 27 mars 2009 kl 15.35

Medienyheter 2009-03-30

När Aftonbladet.se skrev om engelsk fotboll fanns en faktaruta med information om hur man kunde ta sig till fotbollsstäder genom att flyga med SAS. Vad som inte framgick var att faktarutan var en annons.

Kalle Jungkvist, chefredaktör och ansvarig utgivare på Aftonbladet.se säger till Dagens Media att det gått för fort och att de därför missat annonsmärkningen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".