Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Partierna nobbar TV-reklam

Publicerat fredag 27 mars 2009 kl 15.37

Medienyheter 2009-03-30

I USA använder de politiska partierna sig flitigt av TV-reklam för att nå sina väljare. Nu har TV4 sträckt ut en hand till de svenska partierna för en liknande möjlighet, utan vidare framgång.

Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann säger till TT att han tror att reklam spelar väldigt liten roll i val och att de framöver kommer att arbeta med egna kanaler som hemsidor och bloggar. Socialdemokraternas partisekreterare Ibrahim Baylan säger till Ekot att de är skeptiska mot politisk TV-reklam.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".