Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Spotify ikapp reklamradion bland unga

Publicerat fredag 8 oktober 2010 kl 15.48

Musiktjänsten Spotify har haft ett enormt genomslag och når nu var femte svensk när dess räckvidd för första gången finns med i Orvestomätningen. Svenskarna lyssnar i snitt fyra minuter om dagen på Spotify - lika mycket som CD-skivor och MP3-filer tillsammans. Unga mellan 16 och 35 år lyssnar tre gånger längre varje dag. I den åldersgruppen är Spotify redan ikapp reklamradion.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".