Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Unga lägger mer tid på Youtube än på alla traditionella medier tillsammans

Publicerat måndag 11 februari 2013 kl 15.58
Unga lägger mycket tid på Youtube
(9:48 min)

Videosajten Youtube förändrar våra medievanor. Vi på Medierna har tagit del av nya siffror från årets Mediabarometer – som snart släpps – som visar att över hälften av alla unga (15-24 åringar) är inne på Youtube varje dag. Samtidigt går tevetittandet i samma åldersgrupp ner – år från år. Katarina Andersson har tittat närmare på hur Youtube tar upp konkurrensen om tittarna – och pratat med youtubestjärnorna, som startar egen tevekanal.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".