Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Aftonbladet stoppar sexannonser efter kritik i Medierna

Publicerat torsdag 28 mars 2013 kl 15.12

Aftonbladet kommer från nästa vecka att stoppa annonserna för olika sextjänster per telefon och på nätet i Sportbladet. Det har publishern Jan Helin beslutat efter att han fick en fråga i Mediernas specialsändning med lyssnarfrågor.
Det var lyssnaren Katarina Nilsson från Uppsala som frågade hur det kom sig att dessa sexannonser fick större utrymme i Sportbladet vissa dagar än vad all kvinnoidrott fick.
Programmet spelades in i onsdags och i dag torsdag hörde Jan Helin av sig och berättade att han fattat beslut om att stoppa dessa annonser.
– Jag tyckte inte jag hade något bra svar till Katarina Nilsson i programmet så när jag åkte hem tänkte jag över saken. Och nu har vi diskuterat saken och beslutat att stoppa dessa annonser. Det kommer att gälla från 8 april, säger han.
Mediernas specialprogram Fråga medieeliten sänds på påskafton kl 11.03. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".