Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Gratisreklam i Rapport och 96-åringen som aldrig försvinner

Publicerat fredag 21 november 2014 kl 19.28
Det stora skogsföretaget fick breda ut sig i Rapport.
Det stora skogsföretaget fick breda ut sig i Rapport.

Reklamförbudet i public service är ingen skitsak – men i veckan gjorde ett inslag i Rapport att ett storföretag fick breda ut sig på bästa sändningstid.  I år sjunker tablåtittandet brant samtidigt som nya sätt se rörlig bild exploderar. Alla vill vara med – men vad händer då med dem som varit där i decennier? Tusental museibesök på presskort. Och så om 96-åringen som gick in på redaktionen och aldrig försvann.

Läs mer om veckans program!

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".