Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Kvällstidningarna köper kompisar

Publicerat fredag 28 november 2014 kl 21.27

Trots småputtrigt umgänge i poddar vässar nu kvällstidningarna klorna och skärper konkurrensen. Men prestigekampen gäller inte pappersupplagan, där vinnaren är den som faller långsammast, utan den nya matchen gäller delningar i sociala medier. Och att det hettar till visar att båda tidningarna börjat köpa kompisar: för en tid sedan köpte Aftonbladet sajten Svenska klipp med 130 000 facebookvänner. Nu berättar Dagens media att Expressen köpt Facebooksidan Vi som älskar fredagsmys - en av Sveriges största med 360 000 följare. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".