Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Inte mer negativt trots ökad reklam

Publicerat fredag 5 december 2014 kl 18.58

TV-tittare och radiolyssnare har inte blivit mer negativa till reklam när reklamtiden ökat. Det står klart sedan Myndigheten för radio och TV utvärderat frågan. Publikens inställning till reklam har inte förändrats sedan den tillåtna annonstiden 2008 ökade till 12 minuter år 2008. Många är negativa till reklamen, men den negativa inställningen har inte förändrats.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".