Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Litar mer på Google än medier

Publicerat fredag 23 januari 2015 kl 18.23

För första gången anses sökmotorer som Google mer tillförlitliga än traditionella medier. Det visar en undersökning i 20 länder som PR-firman Edelman presenterar i veckan. Det ironiska är att Google - den helt dominerande söktjänsten - inte producerar någon egen information - ändå är det fler av de 27 000 tillfrågade som anger att de anser sökmotorer tillförlitliga än traditionella  medier. Det här är ännu tydligare bland personer födda på 2000-talet. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".