Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Havererad våldtäktsrapportering och mannen som blev ett varumärke

Publicerat fredag 23 januari 2015 kl 18.37
Ica-Stigs sista måltid. Foto: Servitris på KB
Ica-Stigs sista måltid. In i det sista hade folket bakom ICA-Stig känsla för PR - på avskedsfesten för Hans Mosesson tog man ett oemotståndligt foto modellerat på Leonardo da Vincis Nattvarden, med Hans Mosesson i rollen som Jesus. Och det kan ju få redaktioner motstå att publicera. Minst av alla vi - med tillåtelse från reklambyrån. Foto: Servitris på KB

Tidningen Ångermanland lät en dömd våldtäktsman gråta ut i tidningen, medan den utsatta kvinnan inte fick komma till tals alls. Vi granskar en havererad våldtäktsrapportering. 
Möt vänsterskådisen Hans Mosesson som efter tretton år lämnar rollen som ICA-Stig i världens längsta reklamsåpa. Om att bli ett varumärke och om möjligheten att slå sig fri. Och om försvunna hästen Helge som har haft ett medialt genomslag utöver det vanliga.

Läs mer om veckans program!

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".