Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Var fjärde reklamkrona borta från journalistiken

Publicerat fredag 20 november 2015 kl 17.31

Var fjärde reklamkrona som finansierat journalistik har försvunnit sedan 2008. Det visar en undersökning som reklammätningsinstitutet IRM gjort för Institutet för mediestudier. Det är första gången just reklamintäkterna till företag som producerar nyhetsjournalistik undersökts separat. Minskningen har accelererat de allra senaste åren.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".