Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Mittmedia börjar med sponsrad journalistik

Publicerat fredag 29 april 2016 kl 19.03

Nu ska även tidningskoncernen Mittmedia börja med någon form av sponsrad journalistik eller kanske med ett modeord branded content. Utöver en tidigare satsning på native advertising, som är annonser i journalistisk skrud, ska man nu satsa på en avdelning i Östersund som gör särskilda "temasatsningar och partnerskap” som ska betalas av annonsörer men enligt bolaget styras av journalister. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".