Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
2016-05-04

Tomas Granryd: "Vilket företag som helst kan skapa tjänster och produkter där vårt innehåll delas"

Publicerat onsdag 4 maj 2016 kl 17.24

Sveriges Radios stf. digitala direktör, Tomas Granryd, kommenterar Telias kampanjerbjudande där Sveriges Radios utbud ingår: 

Vi har historiskt sett haft samtal med både Telia och andra operatörer om möjligheten att låta Sveriges Radios utbud ingå som en del av operatörernas basutbud. Inga av dessa diskussioner har landat i formaliserade samarbeten. 

Vi har med andra ord inget avtal med Telia. Däremot har Sveriges Radio en digital strategi som går ut på att vårt utbud ska vara tillgängligt för publiken, i alla kanaler och på alla plattformar.

Det innebär att vem som helst, eller vilket företag som helst, kan skapa tjänster och produkter där vårt innehåll delas. Och vi kommer inte att ha synpunkter på det så länge som det inte skadar Sveriges Radios trovärdighet eller används på ett sätt som står i strid med vårt oberoende.

Det vi nu måste titta närmare på, i och med Telias kampanjerbjudande, är hur man använder sig av Sveriges Radio i sin marknadsföring.  

Tomas Granryd, stf. digital direktör

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".