Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Sveriges Radios sociala medier-handbok

Publicerat fredag 2 januari 2015 kl 13.32
Sociala medier-handboken som presenterades på MEG 2013. Foto: Stina Gullander

Sveriges Radio tog som första medieföretag fram en sociala medier-handbok år 2013. Tanken var att den skulle ge företagets medarbetare en grundkompetens i hur man kan arbeta journalistiskt i sociala medier.

Hösten 2015 släpptes en uppdaterad version, med utökade avsnitt bland annat om dialog, spridning och crowdsourcing i sociala medier.

Den nya versionen finns att ladda ner på länken nedan:

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".