Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Radioshow på morgonen i P4 Uppland Sveriges Radio. Nyheter, aktuella gäster och samtalsämnen.

Parfymfiasko och daimglass

Publicerat torsdag 19 februari 2009 kl 09.03

Hennes och Mauritz lanserar nu en ny kollektion - med inredningsprylar. Det är ett exempel på att gränsen mellan olika branscher luckras upp, säger Henrik Sjödin som är varumärkesforskare på Handelshögskolan i Stockholm. Men att utvidga ett starkt varumärke är inte riskfritt, det blev till exempel totalfiaskot när penntillverkaren Bic för några år sen försökte sig på att göra parfym.

Torsdag 19 februari

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".