Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Intressanta möten, underhållning och aktuella ämnen. E-post: formiddag.kristianstad@sverigesradio.se

Steg ett mot ett friskare liv

Publicerat måndag 4 oktober 2010 kl 15.08
1 av 2
Patrik före sin hälsoresa. Foto: Kalle Hedberg-Gustafsson/Sveriges Radio
2 av 2
Pocke Antonsson. Foto: Kalle Hedström-Gustafsson/SverigesRadio

Patriks tre huvudgripande mål är:

  1. Planera sina dagar mer effektivt, så att tiden varje dag räcker till för motion, fasta måltider och familj.
  2. Gå ner 25 kilo i (fett) vikt till juni 2011.
  3. Motionera dagligen. Svettiga promenader på minst 30 minuter varje dag, samt spinning och/eller styrketräning 2-3 dagar i veckan.

Han har börjat äta lite fil på morgonen nu, dricka mer vatten eftersom hans vätsketryck var riktigt lågt samt ta med mellanmål till förmiddagen och eftermiddagen. Sakta men säkert börjar han få till de riktlinjer vi tillsammans satte upp i studion. Vi har också pratat kring att det är lathet och dåliga ursäkter som gör att han inte lyckats tidigare.
Vi kommer att göra en ny mätning på honom dagen innan radion nästa gång, spännande värre!

Bilder före

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".