Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Intressanta möten, underhållning och aktuella ämnen. E-post: formiddag.kristianstad@sverigesradio.se
onsdag 27 oktober

Hälsoresan - Framsteg för Patrik!

Publicerat onsdag 27 oktober 2010 kl 15.13
1 av 2
Vickie Peolin och Patrik Antonsson diskuterar. Foto: Helene Persson/Sveriges Radio
2 av 2
Vickie och Patrik den 27 oktober 2010. Foto: Helene Persson/Sveriges Radio

Idag var det dags för återträff för Förmiddags hälsocoach Vickie Peolin och vår hälsoresenär Patrik Antonsson. Och gissa om det kändes som att det går åt rätt håll?

Vi åt nyttiga   och diskuterade hur hans första 3 veckor varit på väg i sin hälsoresa. Hans första delmål är påbörjade. Han går 30 minuter / dag och har börjat med att få i sig lite frukost i form av drickyoghurt och frukt på morgonen.

Nya mål till nästa gång: 

  • Mer frukost - dax att blanda i lite linfrön och havrekli i yoghurten
  • Bättre mellanmål
  • Core/Bål övningar 3 ggr/vecka

VAD HAR HÄNT SEN RESAN BÖRJADE?

  • Slutat med huvudvärkstabletter
  • Inga domningar i fötter och ben
  • Bättre lyster i ansiktet
  • Förlorat 2,5 kg i fettmassa på 3 veckor!

Grattis Patrik och fortsätt kämpa!

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Användarkommentarer

Nedanstående kommentarer kommer från användare och är inte en del av det redaktionella innehållet. I och med att du skickar in en kommentar bekräftar du också att du accepterar våra regler för kommentering
Du kan kommentera anonymt. Vill du inte uppge din e-post kan du därför skriva in en påhittad t ex ”intejag@example.com”

Visa fler
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".