Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Musik, trafik, väder och senaste nytt. Allt du behöver för bästa möjliga start på dagen.

25/2 Kreativ reklam - på plats

Publicerat onsdag 25 februari 2009 kl 09.59
”Use only what you need” Foto: Sukle Advertising & Design

”Härifrån ser det ut som att du behöver nya underkläder”
Skrivet på trottoaren, tillsammans med namnet på företaget som vill sälja småbyxorna till dig.
Ett lysande exempel på kreativ reklam, där platsen blir en del av budskapet.

Vattenbolaget i Denver ville poängtera att stadens invånare inte ska slösa med vattnet. Deras kampanj bestod bland annat av en parkbänk där endast en tredjedel hade sittplats och ryggstöd. Texten löd: 
 ”Use only what you need”

Annika och Magnus skrattade gott åt exemplen – och visst är det uppfriskande med kreativ reklam bland alla standardannonser för rengöringsmedel, hårfärgningar och bilar (som av någon anledning alltid kör över broar i karga landskap).

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".