Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
För dig som vill hänga med. Varje vardag 15:03-17:30.

Damhockey, fruimport och blåklockor i reklamen

Publicerat torsdag 14 januari 2010 kl 17.09
1 av 2
En ovanlig syn! AIK damhockeys Danijela Rundqvist. Foto: Tomas Oneborg/Scanpix
2 av 2
Landshövding Eva Eriksson. Foto: Rebecka Hugosson

TORSDAG 14 JANUARI

Damhockey är inte en vanlig syn på rinken. Varför är det så? Kajsa Gilenstam, som tidigare jobbade som sjukgymnast i Sunne, har forskat på skillnaden mellan manliga och kvinnliga hockeyspelare.

Attityd 2010, så heter en reklamkampanj från Communicare som dragit igång i veckan. På affischer över hela stan syns leende ungdomar med blåtiror och blodiga tänder. Vad är meningen egentligen?

Jordskalvet på Haiti kräver en massiv hjälpinsats från omvärlden. Från Sverige deltar nu också Myndigheten för samhällsskydd, MSB.

Fruimport är vanligast i Värmland sett till invånarantalet. Nu reagerar landshövding Eva Eriksson och begär regeringens uppdrag att kartlägga problemet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".