Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
För dig som vill hänga med. Varje vardag 15:03-17:30.

Levande reklampelare

Publicerat måndag 11 oktober 2010 kl 15.34
Louise Cliffordsson och Henrietta Huzell. Foto: Lars-Gunnar Olsson/Sveriges Radio

Är man levande skyltdocka när man jobbar i butik? Ja det kan faktiskt kännas så, det visar ny forskning från Karlstads universitet.
Henrietta Huzell som är  filosofie doktor forskar i Arbetsvetenskap och Företagsekonomi har i en studie tagit reda på hur de butiksanställda själva upplever de estetiska krav som ställs på dem.
Henrietta och Louise Cliffordsson, som jobbar i klädbutik här i Karlstad och deltagit i studien, besökte eftermiddagsstudion.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".