Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
En podd om sex och relationer - med Maria Maunsbach.

Är det antidepressiva som gör att jag inte får stor utlösning längre?

Publicerat fredag 7 juni 2013 kl 10.53

Jag är van att ha rätt så stora utlösningar, men på senaste tiden efter att jag gått på cymbalta så har det gått från stor utlösning till nästan ingen utlösning alls, är det något som kan bero på medicinen?

----

Hejsan!

Cymbalta används för ångest och depression. En hel del antidepressiva kan ha sexuella biverkningar - och det finns olika lösningar för varje preparat och individ.

Vanliga biverkningar av Cymbalta är bland annat erektionsproblem, ejakulationsstörningar, så det kan absolut påverka utlösningsmängden. Mitt råd är att du kontaktar läkaren som skrivit ut Cymbalta och går igenom dina biverkningar och vad ni kan göra åt det.

Varma hälsningar, Robert

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".