Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Från 2012. Ett humorprogram i gränslandet mellan nyheter och allvar med Annika Lantz.

Fina extraerbjudanden när Saab inleder ny säljkampanj

Publicerat fredag 13 april 2012 kl 11.31
Vapenexport 1: Saabs nya erbjudanden
(1:12 min)
Fungerar bra som mjukt mål, men har alltför lågt dödsratio för att gå som vapen, enligt Saab. Foto: Scanpix.

Nyligen visades SAAB 39 Gripen upp på en Vapenmässa i Qatar.

I marknadsföringen utlovades ”Hög dödsratio”. Besökarna blev också upplysta om att Pansarvärnsroboten Bill 2 är effektiv mot ”mjuka mål”.

Saabs pressavdelning håller nu på att utforma en mindre aggressiv vapenreklam, inspirerad av tidningshuset Bonniers.

En broschyr som tryckts upp upplyser att du vid köp av 10 pansarvärnsrobotar bl a får en plattång och en universalkräm på köpet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".