Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Guidar dig till den bästa nya musiken
MUSIKGUIDEN I P3 MED JENNY SETH

POPOLOGEN, DEL 1: "Jag är förvånad över att affärer inte spelar bättre musik än de gör"

Publicerat torsdag 5 maj 2011 kl 20.16
POPOLOGEN, DEL 1: Shoppingmusik
(6:36 min)
"We're S-H-O-P-P-I-N-G, we're shopping"

Nu är det vetenskapligt bevisat: det spelar roll vilken musik som står på i en affär för att man ska bli köpsugen. Vilken musik får Popologen att ta på spenderbyxorna? Hur viktig är musiken för en butiks image? Och borde man kompensera musiker som hjälper till att höja ens omsättning?

Popologen med Lisa Magnusson från Rodeo och Pelle Moeld från Musikguiden konsumerar till musik.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Användarkommentarer

Nedanstående kommentarer kommer från användare och är inte en del av det redaktionella innehållet. I och med att du skickar in en kommentar bekräftar du också att du accepterar våra regler för kommentering
Du kan kommentera anonymt. Vill du inte uppge din e-post kan du därför skriva in en påhittad t ex ”intejag@example.com”

Visa fler
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".