Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Aktualitetsmagasin med livsåskådningsperspektiv - hur religioner påverkar livet och politiken.

Människor och tro 21 augusti 2009

Publicerat onsdag 9 september 2009 kl 10.38

Svenska kyrkans mediekampanj

Kyrkovalet har länge lidit av ett sviktande intresse och vid förra valet gick bara 12% till valurnorna. Nu hoppas Svenska Kyrkan att TV reklam och en påkostad bönesajt på nätet ska får svenskarna att gå och rösta i kyrkovalet den 20 september - kommer de lyckas? Människor och tro har förhandstittat på mediekampanjen tillsammans med medieanalytikern Olle Lidbom och lobbyisten Christian Ekström.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".