Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Dagsaktuell talkshow om den popkulturella världen, med Linnéa Wikblad och Sara Kinberg.
mode

Örjan Andersson - jeansvisionären

Publicerat onsdag 9 maj 2012 kl 08.50
Vilka länder är bra att sälja jeans i?
(8:28 min)
Örjan Andersson och Parisa fryser ut Pär som inte får vara med i deras tuffa jeansgäng. Foto: Anton Almqvist/SR

För ett decennium sedan startade en smärre jeansrevolution i Sverige. Det var Örjan Andersson som tillsammans med sina kollegor startade jeansmärket Cheap Monday. Framgångarna lät inte vänta på sig och snart skulle de pinnsmala jeansen med dödskalle-loggan pryda varenda rumpa i Sverige. Nu har det gått en tid och märket sålde Örjan och sina kollegor till H&M. Örjans passion för jeans har inte försvunnit och nu är han tillbaka med ett nytt märke som han ska berätta om i PP3 idag!

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Användarkommentarer

Nedanstående kommentarer kommer från användare och är inte en del av det redaktionella innehållet. I och med att du skickar in en kommentar bekräftar du också att du accepterar våra regler för kommentering
Du kan kommentera anonymt. Vill du inte uppge din e-post kan du därför skriva in en påhittad t ex ”intejag@example.com”

Visa fler
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".