Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
P1:s veckomagasin som ger er den kompletta tidningslösa söndagsmorgonen.

Hashtag-kampanjer

Publicerat onsdag 20 april 2016 kl 09.27
Hashtag-kampanjer
(8:42 min)
#delatEuropa - veckans SVT-satsning
1 av 2
#delatEuropa - veckans SVT-satsning
Karin Ekman, redaktör & formatansvar sociala medier SVT Nyheter
2 av 2
Karin Ekman, redaktör & formatansvar sociala medier SVT Nyheter Foto: Natalie Rotschild/SR

Många hoppas på ett stort positivt genomslag i sociala medier när de sjösätter kampanjer eller satsningar med en så kallad hashtag (#).

Men det är inte sällan som det kan gå fel och i värsta fall så får satsningen istället motsatt effekt.  Vad ska man tänka på för att det ska bli rätt? Reportage av Nathalie Rotschild.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".