Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Reklamkriget om närradion

Publicerat måndag 23 juni 2003 kl 15.39
P1 fredag 14/3 kl 10.03. Repris 22.25 och lördag 15/3 8.30.
I södra Sverige har dom kommersiella kanalerna satt i system att ta över dom starka närradiosändarna. Ett frekvenskrig har brutit där SBS-ägda Radio City slåss mot Bonniers Vinyl. Kulturdepartementet funderar nu på att ändra reglerna. Sällan har svenska tidningar så svårt att förmedla nyheter korrekt som när fjolårets upplagesiffror redovisas. Värst är kvällstidningarna, men dom är långtifrån ensamma om att trixa friskt för att framstå som mer framgångsrika än vad som är fallet. DN:s nye chefredaktör Jan Wifstrand som talar om 'Vettlösa redaktörers dag' medverkar liksom medieprofessorn Kent Asp i Göteborg.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.