Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Mediemagasin i P1 som sände fram till 2007

Måste SVT jaga tittare?

Publicerat tisdag 4 oktober 2005 kl 14.40
1 av 2
2 av 2
Otto Sjöberg

Ungdomar väljer nätet framför tv:n. Och ser någon tv är det de kommersiella kanalerna som gäller, visar ny undersökning.

Men måste public service-företaget Sveriges Television jaga unga tittare? Vi frågar Maria Groop-Russel, ansvarig för Barn och Ungdom på SVT.

– SVT är alltför fixerat vid dagliga publikmätningar. Mät kvalitet istället för kvantitet, säger Olof Dahlberg, ansvarig för Dokument Utifrån, i debatt med företagets programchef Leif Jacobsson.

Expressens bensinkampaj kritiseras
Expressens kampanj för lägre bensinpris är ren textreklam! Hur kan journalister låna sig till så ensidig ”journalistik”? Det undrar en lyssnare.

Svar utlovas av tidningens chefredaktör Otto Sjöberg.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".