Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Justin Timberlake gör Facebookfilm

Publicerat onsdag 9 september 2009 kl 17.57

BLOGG. Just som vi börjar känna att Facebookandet är på vippen att ta över våra liv och tänker att nu kan det väl ändå inte bli värre. Så blir det det.

För precis när jag inser att jag gått ner mej så pass i Facebookträsket att jag missar en hel massa bra filmer på tv – som jag på kuppen betalar extra för – och istället prioriterar att okynnesknappa mej runt bland vännernas semesterbilder och idiotiska frågesporter. Då slår nyheten ner som en dubbelnegation:

Jag vet att jag inte vill se den, det här framstår inte under några omständigheter som någon konstnärligt hållbar filmidé, men förmodligen kommer jag och 50 miljoner Facebookanvändare att se den ändå. För tänk om våra semesterbilder fladdrar förbi i nån scen? Tänk om våra profilbilder dyker upp när Timberlake fyller i Quizen "Vilken Husmanskost är du?".

Vi kommer att bli tvungna att se den om och om igen för att vara säkra på att vi inte missat denna nya möjlighet till 15 sekunders kändisskap.
   Är inte detta världens bästa pr-trick så säg?

Cecilia Djurberg

Läs också:

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".