Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nya Bond-filmen ska slå produktplaceringsrekord

Publicerat tisdag 3 maj 2011 kl 12.07
Daniel Craig som James Bond.

Filmbolagen bakom den kommande James Bond-filmen ska, enligt Sunday Times, försöka få ihop 300 miljoner kronor till filmens budget genom olika produktplaceringar.

Det skulle i så fall slå det tidigare rekordet, Steven Spielbergs "Minority report", som fick ihop hälften så mycket från olika företag.

Bond-filmerna har tidigare innehållit produkter från företag som gör bilar, klockor och öl.

Nu ska några kinesiska elektronikföretag vara intresserade av att få sina produkter synliga i nästa del av filmserien.

Inspelningarna förväntas starta i november med Daniel Craig (snart aktuell som Mikael Blomqvist i Hollywoods Millennium-filmatiseringar) i huvudrollen och Sam Mendes ("American Beauty" och "Revolutionary Road") som regissör.

TT Spektra

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".