Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Bioaktuell komedi kritiseras för Google-reklam

Publicerat torsdag 20 juni 2013 kl 13.22

På midsommardagen har den amerikanska komedin The Internship svensk biopremiär. Förutom skådespelarna Vince Vaughn (VÅÅN) och Owen Wilson spelar den digitala affärsjätten Google en stor roll. En allt för stor menar många kritiker.

Filmen är gjord i nära samarbete med företaget, som har fått bestämma hur deras produkter ska visas. När filmen hade amerikansk premiär tidigare i juni kallade New York Times filmkritiker Manohla Dargis (DARDJIS) The Internship för en två timmar lång reklamfilm där namnet Google finns med i nästan varenda scen och i alla tänkbara språkliga variationer.

Kulturnytt

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".