Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Digitala annonser förbi printreklam

Publicerat tisdag 13 januari 2015 kl 11.15

Reklaminvesteringarna i digitala medier har nu gått om papperstidningarna, enligt Sveriges Mediebyråers statistik för fjolåret.

Totalt ökade medieinvesteringarna med 2,6 procent i fjol jämfört med 2013.

De digitala reklaminvesteringarna ökade med 24 procent medan den tryckta kvällspressen, storstadspressen och populärpressen tappade över tio procent.

Den största minskningen i kronor räknat står tv för. Totalt tappade tv-kanalerna 187 miljoner kronor i annonsintäkter under fjolåret, enligt Sveriges Mediebyråer.

TT

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".