Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Forskning på svåra ord i Kyrktåsjö skola

Publicerat måndag 1 oktober 2007 kl 05.53

Vad förstår barnen egentligen av det som står i skolböckerna? Det är frågan i ett forskningsprojekt vid Kyrktåsjö skola i Strömsunds kommun. Det första steget är att ta reda på vilka ord som är svåra att förstå.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".