Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nyförlösta mammor - ny målgrupp för fjällturismen

Publicerat torsdag 22 november 2007 kl 06.46

Nyblivna mammor ska nu lockas ut i fjällen. I Storhogna ser man mammor som behöver träna efter förlossningen som en ny målgrupp för fjällturismen.

En av dem är Kristina Lingström och hon tror att skidåkning kan bli ett bra sätt för henne att komma igång.

- Vi har en ganska stark familjeprodukt på hotellet som vi vill utveckla, säger Henrik Linusson, VD för Storhogna fjällhotell.

Och hotellet samarbetar med Mamma Mia i Stockholm som är Sveriges största mödravårdscentral.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".