Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
östersund

Bilförsäljare bör ersätta besviken kund

Publicerat fredag 9 januari 2009 kl 10.35

Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, rekommenderar företaget Bil AB Sandström & Ljungqvist i Östersund att kompensera en missnöjd kund.

Tvisten gäller bland annat problem med bilradion och med det fjärrkontrollerade dörrlåset till en begagnad bil (Volvo V 50) av 2005 års modell som kunden köpt av bilföretaget.

Reklamationsnämnden anser efter sin granskning att företaget ska åtgärda bristerna, utan kostnad för kunden.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".