Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Klantig kakling kostar 10 000

Publicerat onsdag 13 oktober 2010 kl 14.39

En hantverkare från Krokoms kommun ska kompensera en missnöjd kund, anser ARN, Allmänna reklamationsnämnden.

Kunden som anlitat hantverkaren för renovering av ett badrum vände sig till reklamationsnämnden eftersom arbetet inte blivit klart inom avtalad tid och det fanns flera brister i hur kakelarbetena utförts.

Allmänna reklamationsnämnden ger med stöd av fotografier och annan dokumentation kunden rätt och anser att hantverkaren ska betala kunden 10 000 kronor i kompensation.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".