Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lärare tycker till om klagomålshanteringen

Publicerat tisdag 14 september 2004 kl 17.58

Efter årsskiftet ska Östersunds kommun förbättra sin hantering av klagomål och beröm från medborgare. Det här innebär att alla synpunkter som kommunens får ska protokollföras och arkiveras så att alla ska kunna ta del av dem.

När den nya klagomåls-hanteringen vid årskiftet ska införas blir det lite extra komplicerat för bland annat skolornas personal, eftersom man där samtidigt måste ta hänsyn till sekretessen när det är känsliga uppgifter som rör en enskild elev, vilket det ofta handlar om när klagomålen kommer in.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".