Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Media

Satsning från Aftonbladet kan bli nytt hårt slag mot lokaltidningarna

Publicerat torsdag 11 juli 2013 kl 08.29
Östersundstidningar, ÖT. Akrivfoto Ingrid Marklund/SR

Lokaltidningarna i länet har den senaste tiden brottats med både att färre läser papperstidningen, att färre annonserar och med neddragningar av antalet anställda. Och nu kan de även få konkurrens när det gäller annonsförsäjlningen på nätet. Aftonbladet vill nämligen erbjuda lokala annonser på sina sidor på nätet.

Aftonbladets vd Jan Helin menar att det här är en följd av medieutvecklingen där man nu kan styra annonser geografiskt, särskilt i mobilen.

Östersunds-posten och Länstidningen ägs av Mittmedia, men vdn och koncernchefen där Thomas Petersson ser inte kvällstidningssatsningen som något stort hot.
– Vi har väntat på ett nytt sådant här försök. Jag tror att det kan bli lite tuffare den här gången för Aftonbladet är väldigt duktiga på digitala medier, men vi är trygga i våra lokala marknader, säger Thomas Petersson till Medierna i P1.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".