Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Marknadsför staden efter försvarsnedläggningen

Publicerat måndag 28 februari 2005 kl 06.46

Östersund borde marknadsföra sig rikstäckande för att uppmuntra till inflyttning efter försvarsnedläggningen. Det tycker Magnus Lindgren före detta näringslivschef i kommunen.

Kommundirektören Bengt Marsh säger att en kampanj diskuteras men att det borde vara en fråga för riksdag och regering, inte för kommunen.

Råden från marknadsföringsexperter är att inte gå ut med något som kan verka som svar på alla stockholmsprotester. Det skriver ÖP.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".