Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Marknadsföring

Rekryteringsfilmer i Jämtland får tummen upp

Publicerat fredag 20 november 2015 kl 10.13
Martin Machnow: videon säger en del om arbetsplatsen
(5:19 min)
Martin Machnow
Martin Machnow är PR-konsult. Foto: Fredrik Alverland/SR.

Med närmare 1500 visningar på nätet har Region Jämtland Härjedalens rekryteringsfilm blivit viral. Men är all marknadsföring av godo? PR-konsult Martin Machnow reder ut.

En ny trend har dykt upp i länet i sökandet efter ny personal. Både Region Jämtland Härjedalen och Östersunds kommun har tagit till knepet med att göra musikvideos för att lyfta sina arbetsplatser som attraktiva.

Men videorna man publicerat på nätet har mötts med minst sagt blandad kritik. PR-konsult Martin Machnow besökte morgonstudion i P4 Jämtland för att besvara huruvida all marknadsföring är bra marknadsföring och han ger regionens musikvideo tummen upp.

– Den här filmen kommer att spridas oavsett om man tycker att den är bra eller töntig och då når den de som behöver se den. Det här kommer att bli bra.



Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".